Klasna podjela
Piloti imaju različita očekivanja od toga šta koja kategorija krila znači i slijepo prate EN ocjenjivanja, što može dovesti do iznenađenja. Mi smatramo korisnim da klase definišemo :
Prva krila-koja su dizajnirana da budu dostupna za sve pilote koji tek pristupaju sportu. Tenkovski otpornim upravljanjem sa često iznenađujućim performansama. Ova krila tipično dobijaju EN A ocjenu.
Krila za napredovanje – koja su dizajnirana da budu prva nadogradnja ili za talentovane studente prilikom licenciranja (u blagoj letačkoj okolini) . Ova krila su ohrabrujuća i lagana za letjeti sa dosta pasivne sigurnosti, ali odstupaju od prvih krila kada su u pitanju performanse i obično dobijaju EN B ocjenu.
XC klasa-fokusira se na upravljanje, sigurnost i uživanje u letenju. Obično dobijaju EN B ocjenu ali su „visoka B“ krila sa oštrijim zaokretima i zahtjevaju aktivno pilotiranje da bi održali kontrolu. Oporavljanje iz kolapsa je slabe energije ali očekujte više sportsko upravljanje i performanse. Ovo nisu nikada prva krila i nisu za nove pilote.
Performanska klasa– se fokusira na performans. Linije su smanjene, vitkos je obično visoka, i sva su o XC letenju, dugim jedrenjima, jedrenju pri brzini i malom otporu. To je vjerovatno gdje istinski performans nalaze iskusni piloti, ovo je slatko mjesto gdje je upravljanje i dalje odlično za letenje u termici, krila su otporna u baš lošoj turbolenciji i glajdovi i na pola „speeda“ su skoro dobri kao sve na nebu. Obično dobijaju EN C ocjenu, ali mogu uključivati i vruća EN B krila.
Napredna krila– su napravljena za napredne pilote: krila sa veoma visokom vitkošću za maksimalan ugao finese, obično zahtjevna za polijetanje, sa oštrim vrhovima koji donose velik rizik za formiranje kravata prilikom kolapsa. Osim ako su upravljana aktivno i inteligentno od strane naprednih pilota. Obično dobijaju EN D ali mogu uključivati i vruća EN C krila.
Takmičarska klasa– je nešto što kupujete kada regularno dolazite do cilja na internacionalnim takmičenjima i sada želite da pobjedite. Nova CCC krila i stara „visoka“, dvolinijska EN D krila kao što je ICEPEAK 6.
U svakoj klasi može biti nekoliko nivoa krila, ili krila sa unikatnim karakteristikama koje ih čine neprikladne za specifične pilote ili okruženja, tako da vam savjetujemo da prihvatite profesionalne savjete prije kupovine !
Na papiru bi to izgledalo ovako :
U ovom slučaju, pilot sa 90 kg ukupne težine ima sljedeće izbore (neki ne bi bili mudri)
Klasa | Prva
Krila |
Krila za napredovanje | XC
Klasa |
Performanska
klasa |
Napredna krila | Takmičarska
Krila |
Krila | Sup’Air
Eona |
Skywalk
Tequila 4 |
Advance
Iota |
Niviuk
Artik 4 |
Gin
GTO 2 |
Ozone
Enzo 2 |
Opseg
Kilaže (kg) |
80-105 | 70-95 | 75-100 | 75-95 | 80-95 | 85-95 |
Ravna površina (m2) | 26.5 | 25.5 | 26.0 | 24.5 | 22.9 | 20.3 |
Vitkost | 4.8 | 5.2 | 5.5 | 6.1 | 7.0 | 7.6 |
Projektovani
Raspon (m) |
8.9 | 9.1 | 9.2 | 9.7 | 10.2 | 9.7 |
Dužina
Gurtni (m) |
6.5 | 6.75 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.7 |
Broj komora | 41 | 45 | 59 | 63 | 65 | 101 |
Zadnje „prvo krilo“ od Sup’Air-a, EONA, je dizajnirana da prašta dovoljno za treniranje studenata, ali također da ima dovoljno upravljivosti i performansi da omogući pilotima sa malo sati leta da uživaju u svom napretku nakon licenciranja.
Još jedna stvar koju ne možete naći u specifikacijama je komora, zakrivljenost napadne ivice i dubinu komore. Ovo čini ogromnu razliku kada je u pitanju karakter krila. Što je veća zakrivljenost, više uzgona krilo generira pri malim brzinama i više otpora dobijate pri većim brzinama. Ako niste zabrinuti o performansama prilikom „speedbar-a“ i zadovoljni ste sa tim da samo poletite i uđete u pejzaž, ovo je sve što vam treba. EONA nudi prijateljski profil sa finim širokim otvorima komora za lahko napuhavanje.
Korak ka „krilima za napredovanje“ može biti suptilan, u usporedbi sa nekim modernim „prvim krilima“. Ali nešto kao što je TEQUILA 4, što ima slobodu kretanja, brzo reagovanje da bi se stavilo u ruke početnika, ali je za pilota koji želi napustiti brdo i upustiti se u istraživanje čuda koje nudi „cross country“, zadovoljstvo je za letjeti i za formiranje samopouzdanja.
Napretkom do krila XC klase, IOTA-e, primijetit će te da je dužina linija za metar veća od EONA-e. To znači da možete ubrzati krilo do veće brzine prilikom podizanja, tako da pomaže prilikom polijetanja sa malo vjetra, ali takođe povećava snagu prilikom upravljanja na zemlji pri jakim vjetrovima. To smanjuje ugao naginjanja koji rezultira prilikom ulaska u podizanje, tako da krilo može imati manje zakrivljen profil koji teži boljem performansu. Još jedan od faktora boljih performansi je i veći broj komora u krilu, i manji otvori komora. Zbog ograničene vitkosti i slabijeg opterećenjakrila, glajderi XC klase često mogu usko skretati i imaju prednost u penjanju u turbulentnijim termalima.
Napredkom do krila performanske klase ARTIK 4 vodi do velikog smanjenja u površini krila, tako da je krilo više opterećeno, i trebali biste ići brže. Veća brzina proizvodi više uzgona, što balansira veće propadanje, izazvano velikim opterećenjem glajdera, tako da bi trebali imati jednake performanse u termalnom penjanju, ali su bolji na finesi, pogotovo kada se kreću u vjetar. Otpor koji prave linije je veoma mali, jer su samo 2 glavne linije po strani.. Vitkost i broj komora su se povećali. Krila performanske klase obično imaju najbolje „all-round“ upravljanje, divna su za letiti i odlična su za wingover-e i zujanje naokolo. Zahtjevnija su za upravljanje jer mogu oscilirati, „kotrljati“ se i generišu više energije nego slabija krila XC klase kada su izloženi turbulenciji.
Skočit ćemo do naprednog GTO 2, dobijate 3 ipo kvadratna metra manje nego EONA. Ali to nije površina „zadužena“ za uzgon…ustvari dobija metar više projektovanog raspona, ili više napadne ivice koja generiše uzgon, i to je ono što se računa. Uske komore, također smanjuju otpor u poređenju sa velikim „prvih krila“. Za šta se hvata najviše pilota kod naprednih krila, je to što krajevi krila mogu hitro zaustaviti, pogotovo u uskim termalnim zaokretima. Iako GTO 2 performira jako dobro u svojoj klasi u tom pogledu, u poređenju sa nižim klasama tu je oštar kontrast. Pilot koji je prešao prebzno na višu klasu, bez dobre osnove SIV vještine će najverovatnije izgubiti kontrolu na ovakvom krilu u dužim turbolencijama. Neće trebati mnogo nekontrolisanog povlačenja komandi da krilo zadrži u nekontrolisanom stalliranju i negativnim zaokretima. Ovde se zahtjeva prezizno i delikatno doziranje komandi.
Prilikom testiranja
Gurtne su slične kod svih klasa sa 3 glavna seta: Razdjeljak za velike uši; strmo crno isprepletanje 3 na 1 „speedbar“ poluge, mini-karabineri, i isukane gurtne (osim na „prvim“ i „krilima za napredovanje“).
Prednji start
Prilikom našeg uporedivog testiranja, odrađenog u laminarnom 10 km/h vjetru, „prva krila“ su odskočila brzo i zadržala se iznad glave . „Krila za napredovanje“ pratila su pravo. XC krila su prošla kroz kratku STALL fazu gdje se rotirala, prije ubrzavanja, malo ispred pilota i zahtjevala su dodir na komandama da se iskontrolišu. „Performanska krila“ su manje praštala , zarotirala su se i zaronila su naprijed, zahtjevajući od pilota preciznu reakciju. „Napredna krila“ nisu praštala greške i zahtjevala su tačnu tehniku da bi se izvršilo glatko polijetanje.
Leđni start
Kratke gurtne i velike komore na EONA-i učinile su da krilo odskoči ravno bez previše energije. TEQUILA 4 ima slične velike komorne otvore i kratke gurtne, tako da je polijetanje veoma lahko. Posjedovanje dobrog i čistog oblika kopite je važnije na IOTA-i. Napuhavanje nije hitro zbog manjih komornih otvora, i dugih gurtni koje rezultuju većim zračnim brzinama preko krila, tako da generira više sile. Ovo je primjetno kod ARTIK-a 4, gdje je važno približiti prema krilu priliku povlačenja da bi se smanjilo ubrzanje. GTO 2 teži da se ispali van skale osim ako je oblik i tajming savršen. Teže je iskontrolisati kada se iskrivi zbog visokog napadnog ugla, vrhovi „naprednih krila“ STALL-aju veoma lahko. „Napredna krila“ također prironjavaju naprijed prilikom podizanja i ispaljuju se ispred pilota, tako da zahtjevaju više inputa na komandama da se iskontrolišu.
Upravljanje na zemlji
„Prva krila“ odgovaraju brzo i nastavljaju letit. „Krila za napredovanje“ nude brzo odskakanje bez puno truda. „XC krila“ su otpornija i dozvoljavaju precizno pozicioniranje. „Performanska krila“ su također lagana ali se počnu uvrtati u ekstremnijim situacijama. Uski krajevi na „naprednim krilima“ savijaju se i STALL-aju lahko, i zaglave se ponekad u linijama formirajući kravate. Upariti krilo sa svojim vještinama znači da ćete provesti manje vremena u žbunju i provest ćete više vremena u zraku. Što je visočija klasa krila, više vremena je potrebno da se ovlada upravljanjem na zemlji, Tako da ako ste ograničeni sa vremenom, bolje je da ostanete pri krilima za napredovanje i XC krilima.
Tačka stoliranja
Da bismo ovo testirali, letjeli smo metar ili dva iznad zemlje i držali smo kočnice u nivou stolice. Iako je to puno kočenja za letjeti, vjerovatno je slično ulaženju u iznenadni termal pri normalnom prilazu, tako da je ovo dobar način da se uvidi koliko krilo prašta.
EONA se stvarno drži, nastavlja letjeti i pri jako malim brzinama, i ako je moguće stolirati krilo, to zahtjeva dugo vremena i dešava se vrlo sporo. TEQUILA 4 stolira sa malo manje inputa na komandama, ali je potpuno bredvidljiva. IOTA je pružila veći otpor na komandama i slično se dobro ponašala. ARTIK 4 je pružio ugodan opseg, ali nakon nekoliko sekundi pri niskim brzinama počeo je davadi znakove da se želi ispucati nazad u STALL. Obratite pažnju ako želite TOP LAND-ati , ili ako je turbolentno. GTO 2 ne voli letjeti sporo, kada ga uporedimo sa nižim klasama. U naprednijim klasama je uredu, ali ovo znači da imate najviše 3 sekunde dubokog kočenja prije nego što krilo nestane u STALL-u. Smanjite to vrijeme ako namjeravate TOP LAND-ati prilikom podizanja, ili pokušavate sletjeti iza nekog drveća na padini.
Poređenje krila sa satima letenja
Klasa krila čini veliku razliku u vašoj bezbjednosti pri polijetanju. Poletišta nisu uvijek perfektna, ali možete učiniti svoje polijetanje bezbjednijim odabirom jednostavnijeg krila. Iako možete zakoračiti u niža „krila za napredovanje“ odmah po završetku obuke, XC klase krila kao što je IOTA, CHILI 3 i mentor 4 jedino postaju podrživa kada navršite 50 sati termičkog letenja bez incidenata. (Ako ste jedrili samo na obalnim padinama, uduplajte ove sate letenja). Pri napredovanju do „performanske klase“ preporučili bismo bar još 50 sati termičkog letenja i nešto SIV iskustva. Za „napredno krilo“ kao što je GTO 2, još 100 sati termičkog letenja bez incidenata, puni SIV kurs i minimalno 100 sati letenja godišnje. Dosta pilota prepoznaje unaprijeđenu preprodajnu vrijednost krila „XC klase“, tako da nikada se ne nadograđujte iza te tačke. Osim ako ne letite taskove i takmičenja koja zahtjevaju letenje u vjetar, malo se postiže napuštanjem XC klase.
U ZRAKU
Iako je privlačno isprobati ih i uporediti performanse, beznačajno je ako niste potrefili težinu opterečenja glajdera i ako nisu potpuno mirni uslovi, sa najmanje 1000 m visine za potrošiti. Ono što je važno je da su svi u našem testiranju uživali letjeti na istom mjestu , razlike su toliko male da smo se morali napregnuti da bi ih vidjeli. Nismo mogli ništa definitivno pokazati na videu, iako se vjerovatno može primjetiti razlika između „prvog krila“ koji je na dnu skale i „takmičarskim krilima“ koja su na vrhu.
EONA je najbezbjednije krilo, jednostavno plovi naokolo i ne uznemirava pilota. Pruža jednostavno skretanje bez viška energije za potrošit. Za većinu pilota koji žele jednostavno da uživaju u pogledu odozgo, EN A krila su savršena. Čine letenje jednostavnim.
TEQUILA je veoma zabavno krilo za letjeti, brzo odgovara i razigrano je, i iznenađujuće je lahko za prikupiti energiju sa sinhroniziranim zaokretima. Ublažava letenje u turbulenciji tokom dugog jedrenja, pretvara oštre udare u blage.
IOTA nije takmičarsko krilo. Elegantan profil je efikatan i pod tenzijama, ali prironjava unaprijed prilikom susretanja sa termalima i pretvara brzinu u visinu. Izgleda izvanredno i nudi čist i precizan zaokret.
ARTIK 4 skreće u nešto širem luku, zbog velike vitkosti i brzine. Kada je stabilno održan u slabim uslovima, veoma je efikasan i brzo se penje.To je krilo velikih performansi sa praštajućom prirodom. Bilo mi je veoma ugodno viseći van padine sa kamerom, umjesto komandi u rukama i puštajući krilo da se samo sredi. Nešto je brže od niskih klasa, kako je dizajnirano za cross country performanse. Od njega ćete dobiti najviše prilikom dugotrajnog centriranja u termalima, dugog jedrenja pod baze oblaka i prilikom potpunog korištenja glatkog speedbar-a.
GTO 2 se kreće svo vrijeme, ima fluentnu milost. Bilo je uvijek iznad nas prilikom poređenja, plovilo je bolje, jedrilo je dalje, pretvaralo je i najmanje parče turbolencije u podizanje. Efikasnije je u svemu. Ali opet treba biti na oprezu, jer se lahko ta fluentna milost obije od glavu pilota u turbolenciji, tako da je glupo se nakačiti na ovakva krila osim ako niste ovladali svim ekstremnim manevrima i u suštini ne živite na nebu. Za prave pilote, GTO 2 nudi precizno upravljanje, pun feedback i prelijep osjećaj slobode . Zadržava energiju u zaokretima. Što znači da ubrzava kako skrećete, što može biti zbunjujuće prilikom topland-anja na uska sletišta. Prilikom izlaska iz zaokreta, brzina se pretvara u visinu. Ovo je veoma korisno ako se znate nositi sa tim, nudi „fly-on-the-wall“ stil uzbrdnog slijetanja , i mogućnost da ponovo uđete u termal bez gubljenja puno visine u praznim zaokretima.
Velike uši
EONA: male uši, stabilno krilo.
TEQUILA 4: Velike uši, nekada ih pokušava ponovo napuhati prilikom ubrzavanja.
IOTA: velike stope propadanja ali opet jednostavno za iskontrolisati.
ARTIK 4: veće uši nego na IOTA-i zbog toga što ima samo 2 glavne A gurtne po strani, zbog čega je veći dio krila savijeno u uši, i vrhovi krila ostanu u gurtnama i zahtjevaju više truda da se riješe.
GTO 2: pobrinite se za klepetajuće vrhove! Kada se smiri, manevrisanje je fino i stabilno.
Zaključak
Šta god da letite, pobrinite se da je to nešto čemu vjerujete u svim uslovima, tako da možete provesti što više vremena u zraku sa svojim prijateljima. Nadamo se da vam je ovaj članak pomogao da razumite svoj odabir. Pariranjem krila svojim vještinama.
Ako vam treba pomoć pri odabiru svog novog krila, tu smo da vam pomognemo.
Prevedeno sa: https://flybubble.com/blog/paragliders-which-class